Wednesday, February 20, 2008

KTZ - "It's Good To Be Underground"

Designerul de origine macedoneana, Sasko Besovski (Sasha), este omul responsabil pentru nasterea conceptului de retail Kokon to Zai (expresie din japoneza veche, se traduce “de la Est la Vest”).

Student la Constructii, la inceputul anilor ’90, Sasha a fugit spre Vest, hotarat sa devina DJ si designer vestimentar. Label-ul KTZ s-a format la Londra, acolo unde s-a deschis si primul butic, cu acelasi nume. Astazi este una dintre cele mai hip (pour les connaisseurs) locatii de streetwear din capitala Marii Britanii, cu pupitru pentru DJ si mai multe brand-uri underground promovate, printre care Cassette Playa sau Marjan Pejoski (pe care s-ar putea sa-i “vezi” dint toamna si la Bucuresti).

Sasha crede ca raspandirea label-urilor high-end i-a descurajat pe tineri sa experimenteze cu adevarat in designul vestimentar si este hotarat sa aduca schimbari majore in sensul asta, mai ales intr-un oras cum este Londra.

Descoperirea de noi talente defineste filosofia sa de design, iar proiectele de colaborare reprezinta surse importante de idei inovatoare. A lucrat la colectii si in proiecte cu pictori, DJ-i, artisti de graffiti sau skateboarderi. De la inceput Kokon to Zai a cautat sa promoveze talente ale unor designeri necunoscuti si a ajutat tineri cu viziuni deosebite sa faca primii pasi in moda si in arta.

KTZ mai detin un magazin in Paris si colaboreaza cu alti 30 de distribuitori din toata lumea. Din aprilie si in Bucuresti!

Cand l-am cunoscut pe Sasha, mi-a spus ca unul dintre cei mai mari fani ai Kokon To Zai este un tanar din Romania, cu care comunica prin My Space si care se imbraca exclusiv cu hainele – total nebune – ale brand-ului sau. Sper, deci, ca am facut macar un om fericit! J



No comments: